Tuesday, November 2, 2010

emosi saya..

Tak lama lagi penduduk Batu Sapi akan pergi membuang undi. Saya tak pasti apakah pilihan mereka tetap sama atau ada perubahan. Tapi setahu saya kebanyakan mereka sememangnya sudah sebati dengan Barisan Nasional. Boleh dikatakan kesetiaan mereka agak sukar diganggu gugat. Walaupun saya tidak melihat secara langsung perjalanan kempen di Batu Sapi pada ketika ini, saya berharap Barisan Nasional akan menang dan meneruskan usaha untuk mengurangkan kadar kemiskinan di Sabah. Harapan tinggi daripada seluruh penduduk Sabah agar negeri ini mampu bersaing dalam pelbagai bidang dengan negeri-negeri yang lain. Semoga pembangunan dapat dikecapi bukan sahaja secara fizikal tetapi juga pembangunan minda. Saya antara orang muda yang akan terus menyokong kepimpinan Barisan Nasional. =)

Terkadang saya rasa beremosi jika ada segelintir penyokong si polan yang berkata bukan-bukan terhadap kerajaan kita. Sewajarnya mereka bersyukur kerana masih dapat tidur lena di bumi bertuah ini. Mungkin mereka antara orang-orang yang tidak sedar akan kemakmuran dan keharmonian negara kita. Bayangkan saja jika si polan yang mengganti tampuk pemerintahan, alamatnya kita menjadi pelarian di bumi sendiri. Minta dijauhkan perkara sedemikian.......

Saya sangat cintakan negara saya. Saya mudah berasa sebak sekiranya ada anak-anak Malaysia yang menempa kejayaan atas nama Malaysia. Mungkin itu tandanya semangat patriotik dan cintakan negara ada dalam jiwa saya.

I LOVE MALAYSIA!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails