Monday, September 21, 2009

:: perutusan raya ::

"alamak!!!... santan habiiiissss!!......" lpas tu suami c mck dan seekor monyet berlumba-lumba untuk dapatkan santan yang terbaik, kurang lemak dan sebagainya..
sampaikan misai c pck sorang lagi dengan tak sengaja tergunting ole tukang gunting...
ni lah dia antara bait2 skrip dan babak iklan santan M&S yang biasa kita dengar bila bulan puasa dan dkt raya.. huhu... iklan ni aku slalu tgk bila tonton ranc citarasa Dt. Siti Nurhaliza.. tak pernah ktinggalan tau.. heheh.. i minat sgt dengan dia ni....

di sini aku ingin ucapkan selamat hari raya aidilfitri kepada seluruh umat Islam sama ada di Malaysia mahupun di seluruh dunia..
kepada kawan2 ku semua, maaf zahir batin aaaa.. aku tym raya ni rasanya tak pegi mana2..
kalau korang ada masa, datanglah ke ruma yaaaaaaaa...

rs happy smbut 1st raya smlm dgn kluarga..
pck mck dgn famili msing2 pun ada..
riuh rendah kampung laman.. sapa salam sahut-sahutan..
indahnya di hari raya...

tapi menitis juga air mata syawal bila bersalam2an dgn mami, abah dan sanak saudara..
byk pla kisah2 dlu teringat..
apa2 pun, maaf zahir dan batin dari semua..
andai ada salah silap..

teringat pla 1 cerita..
ni kisah adik apit aku...
dia ni beriya-iya mau tgk muka pck yang umumkan tarikh raya tu..
dia mo tgk sama ada pck tu senyum atau tidak..
kalau senyum maknanya raya lah esoknya..
kalau x senyum.. lusa baru raya..
dia cakap ni dia punya teori.. jd dia mo pastikan..
punyalah dia happy bila tgk pck tu senyum...
hahaha... coincident la katakan.. esok jd pla raya..
bangganya dia.. teori dia menjadi.. huhu..

akhir kata..
selamat hari raya aidilfitri..
maaf zahir dan batin..
salam 1 MALAYSIA..


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails