Sunday, February 15, 2009

::tips: telur ??::

Adakah anda mempunyai kesukaran buat benda ni??
Ni hah ada tips yang baik punya untuk asingkan putih telur ngan kuning telur...
Tapi..
Pastikan korang ada alat pengasing nie..
Yang aku sendiri pun tak tahu..
kilang apa dan syarikat apa serta orang apa yang mereka alat ini..



Langkah 1



Pastikan anda telah membeli telur
(tak kira apa jenis telur yang ada dalam pasaran),
dan memiliki alat pengasing telur ini..



Langkah 2



Telur dipecahkan.. dan isinya dimasukkan ke dalam alat misteri ini..
(seperti dalam gambar yang terpampang cantik ni..)




Lepas tu kan..
Kita akan nampak aliran putih telur keluar dari lubang hidung yang besar ini..
(hahaha...)
Lubang hidung pada alat inilah yang asingkan putih telur ngan kuning telur..



Langkah 3



Setelah kesemua putih telur dikeluarkan..
Barulah giliran kuning telur dikeluarkan..
Tapi ingat!!..
Jangan letak kuning telur dalam pinggan yang sama dengan putih telur tadi..
(walaupun warnanya boleh jadi sama)
Guna pinggan atau piring atau mangkuk yang lain..
Supaya ia betul-betul terasing..
(hahahahaha...)




*Tapikan..aku agak geli juga kalau mo guna alat ni..
Macam hingus plak jadinya...iiiiiiih.. geli laa.....Tak mo la guna...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails